Overslaan en naar de inhoud gaan

Bright kiest voor webapp

Het lifestyle printmagazine Bright verdween eind 2013, maar start deze week een tweede leven in digitale vorm. Voor Bright Ideas is er niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom heb je voor Bright Ideas gekozen voor een webapp in plaats van native?

related partner content for mobile comes here

Erwin van der Zande: “Voor een betaalde uitgave als zijn native apps uiteindelijk weinig aantrekkelijk. Je hebt te maken met drie platformen en daarom een hoop ontwikkelkosten. Verder zijn de kiosk-omgevingen op deze platforms nog onderontwikkeld of ronduit uitgever-onvriendelijk. Ook is het lastig om zulke apps goed te kunnen koppelen aan bestaande databases.”

 

In hoeverre is het koppelen aan bestaande database van belang?

Van der Zande: “Stel ik had voor Ideas een iOS Kiosk app gemaakt. Daar moet je als uitgever mensen ook de optie in aanbieden dat ze een abonnement afsluiten via hun iTunes account. Da&;s prettig, voor de gebruiker, maar als uitgever sta je met lege handen. Je krijgt geen data en je kunt zo&;n gebruiker niet herkennen als hij vervolgens op je site komt. Dat vind ik niet van deze tijd.”

De native apps met het nieuws van Bright.nl zullen overigens wel blijven bestaan. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in