Overslaan en naar de inhoud gaan

Beroepsonderwijs en bedrijfsleven in 'etnomarketing'

Het middelbaar beroepsonderwijs is samen met het bedrijfsleven en de overheid van start gegaan met de ontwikkeling van 'etnomarketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze tak van marketing en communicatie richt zich uitsluitend op

related partner content for mobile comes here

allochtonen. De eerste stap van de samenwerking is de opening, direct na de

zomervakantie, van een landelijk expertisecentrum, waarin

In dit project werken drie instellingen in het middelbaar beroepsonderwijs

samen met het bedrijfsleven en de overheid. Het ROC Utrecht, de

Mondriaangroep en het Noorderpoort College brengen hun expertise samen met

onder andere de Belastingdienst, Adecco uitzendbureau en vakorganisatie CNV.

De partners kunnen via het expertisecentrum gebruik maken van elkaars kennis

op het gebied van marketing en communicatie gericht op allochtonen.

Met meer aandacht voor culturele verschillen kunnen bedrijven nieuwe

doelgroepen aanspreken. Traditionele marketingmethoden blijken slecht aan te

slaan bij allochtonen met een niet-westerse achtergrond. Hierdoor wordt een

groot deel van de markt 'overgeslagen'. Volgens cijfers van het CBS en

Foquz, bureau voor etnomarketing en etnocommunicatie, leefden vorig jaar 1,8

miljoen allochtonen met een niet-westerse achtergrond in Nederland. De vijf

grootste migrantengroepen, Indonesiërs, Turken, Surinamers, Marokkanen en

Aziaten, hadden bij elkaar 23,3 miljard gulden te besteden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in