Beroepsonderwijs en bedrijfsleven in 'etnomarketing'


Deze tak van marketing en communicatie richt zich uitsluitend op
allochtonen. De eerste stap van de samenwerking is de opening, direct na de
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSzomervakantie, van een landelijk expertisecentrum, waarin
In dit project werken drie instellingen in het middelbaar beroepsonderwijs
samen met het bedrijfsleven en de overheid. Het ROC Utrecht, de
Mondriaangroep en het Noorderpoort College brengen hun expertise samen met
onder andere de Belastingdienst, Adecco uitzendbureau en vakorganisatie CNV.
De partners kunnen via het expertisecentrum gebruik maken van elkaars kennis
op het gebied van marketing en communicatie gericht op allochtonen.
Met meer aandacht voor culturele verschillen kunnen bedrijven nieuwe
doelgroepen aanspreken. Traditionele marketingmethoden blijken slecht aan te
slaan bij allochtonen met een niet-westerse achtergrond. Hierdoor wordt een
groot deel van de markt 'overgeslagen'. Volgens cijfers van het CBS en
Foquz, bureau voor etnomarketing en etnocommunicatie, leefden vorig jaar 1,8
miljoen allochtonen met een niet-westerse achtergrond in Nederland. De vijf
grootste migrantengroepen, Indonesiërs, Turken, Surinamers, Marokkanen en
Aziaten, hadden bij elkaar 23,3 miljard gulden te besteden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid