Ask.com vernieuwt haar look
Het was even schrikken? Er bestaan naast Google nog wel degelijk andere zoekmachines. 'S Werelds nummer vier, Ask.com, gaat haar look & feel drastisch omgooien. Zo kondigen de Amerikanen aan op het Ask blog.
"Ask 3D, a truly new way to search" is de kreet waarmee het nieuwe fenomeen wordt aangekondigd. De grootste wijzigingen zitten in de homepage (zie pic), die er gelikt en strakker uitziet dan de huidige variant. En daarnaast de resultaatpagina, waar de resultaten in drie gedeelten worden gepresenteerd aan de gebruiker.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDeze drie parten verklaren direct de 3D-titel. Het gaat om de categorieën: de reguliere zoekresultaten, in de middelste kolom weergegeven met een 'slim' resultaat als top. Een lijst eventueel handige, bruikbare en gerelateerde onderwerpen aan de linkerkant van het scherm. En rechts een kolom voor resultaten die bestaan uit bijvoorbeeld video, Wikipedia-pagina's, muziekbestanden en gewone ordinaire plaatjes.
Het ziet er mooi uit, vind ik. Het lijkt me ook handig. Maar het argument om met zijn allen bij Google weg te trekken mist. Voorlopig. Who knows?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid