Overslaan en naar de inhoud gaan

Ask.com vernieuwt haar look

Het was even schrikken? Er bestaan naast Google nog wel degelijk andere zoekmachines. 'S Werelds nummer vier, Ask.com, gaat haar look &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was even schrikken? Er bestaan naast Google nog wel degelijk andere zoekmachines. 'S Werelds nummer vier, Ask.com, gaat haar look & feel drastisch omgooien. Zo kondigen de Amerikanen aan op het .

related partner content for mobile comes here

"Ask 3D, a truly new way to search" is de kreet waarmee het nieuwe fenomeen wordt aangekondigd. De grootste wijzigingen zitten in de homepage (zie pic), die er gelikt en strakker uitziet dan de . En daarnaast de resultaatpagina, waar de resultaten in drie gedeelten worden gepresenteerd aan de gebruiker.

Deze drie parten verklaren direct de 3D-titel. Het gaat om de categorieën: de reguliere zoekresultaten, in de middelste kolom weergegeven met een 'slim' resultaat als top. Een lijst eventueel handige, bruikbare en gerelateerde onderwerpen aan de linkerkant van het scherm. En rechts een kolom voor resultaten die bestaan uit bijvoorbeeld video, Wikipedia-pagina's, muziekbestanden en gewone ordinaire plaatjes.

Het ziet er mooi uit, vind ik. Het lijkt me ook handig. Maar het argument om met zijn allen bij Google weg te trekken mist. Voorlopig. Who knows?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in