Overslaan en naar de inhoud gaan

Visa komt met payWave voor contactloos betalen

Visa Europa introduceert ‘Visa payWave’ als de naam voor Visa’s contactloze betalingstechnologie, een nieuwe manier van betalen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Visa heeft uitgebreid consumentenonderzoek uitgevoerd om te bepalen wat de beste beschrijving was voor deze contactloze technologie, met als uitkomst dus Visa payWave.

related partner content for mobile comes here

’Wave’ beschrijft de actie bij het verkooppunt (consumenten hoeven slechts hun kaart heen en weer te ‘zwaaien’), terwijl ’pay’ de functie van de kaart of betaalapparaat versterkt, aldus Visa. Het bedrijf ontwikkelde een speciaal logo waaraan de consument de Wave-apparaten kan herkennen.

Michiel Wielhouwer, Country Manager Visa Nederland:‘Visa payWave is gekozen vanwege haar briljante eenvoud. Voor de consumenten verklaart de naam alles wat ze moeten weten over het gebruik van contactloze kaarten.’

Contactloze betalingen zijn met name geschikt voor de detailhandel, zoals (fastfood)restaurants, kiosken, slijterijen, cafés, parkeerplaatsen en automaten; allemaal plekken waar het handig is om snel te betalen.‘Om een aankoop te kunnen doen met de Visa payWave- kaart hoeft de consument enkel de kaart dichtbij het verkooppunt te houden. Door middel van radio frequentie technologie (RF) wordt de betaalinformatie naar een betaalterminal gestuurd. Ieder ander aspect van de betaling wordt op dezelfde als de traditionele manier afgehandeld’, aldus Michiel Wielhouwer.

Visa Europa werkt in Londen samen met de Engelse banken en maakt gebruik van haar ledenbanken in Europa voor de implementatie, die voor oktober 2007 rond moet zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in