Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn komt met virtual reality Dino-spaaractie

Plaatjes van dinosauriërs, maar ook een heuse Pterosaurus laten vliegen boven je eigen keukentafel.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Albert Heijn spreekt van een ‘spaaractie 2.0’ en claimt dat het de eerste keer is dat een spaaractie ook in augmented en virtual reality wordt gebracht. Met behulp van een app op je smartphone brengt de supermarkt in samenwerking met Naturalis de dino’s tot leven. (Uitlegvideo onderaan dit bericht.)

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn legt uit:
‘Bram van negen jaar oud legt de kaartjes van Pterosaurus en de Stegosaurus op de keukentafel. Zijn moeder geeft haar telefoon aan Bram en hij activeert de Dino App. Hij zet de Dino scanner aan en in een handomdraai vliegt de Pterosaurus luid brullend boven de keukentafel, hij scheert over de kopjes thee en zijn zusje Gwen voert de prehistorische vogel een koekje! Ze maken er lachend een foto van, die sturen ze naar hun vader. Bram kan nu zelf zien hoe dit machtige pre-historische beest rondvliegt, hoe zijn vleugels bewegen, hoe hij landt en hoe de vogel een duikvlucht inzet.’

‘Bram van negen jaar oud legt de kaartjes van Pterosaurus en de Stegosaurus op de keukentafel. Zijn moeder geeft haar telefoon aan Bram en hij activeert de Dino App. Hij zet de Dino scanner aan en in een handomdraai vliegt de Pterosaurus luid brullend boven de keukentafel, hij scheert over de kopjes thee en zijn zusje Gwen voert de prehistorische vogel een koekje! Ze maken er lachend een foto van, die sturen ze naar hun vader. Bram kan nu zelf zien hoe dit machtige pre-historische beest rondvliegt, hoe zijn vleugels bewegen, hoe hij landt en hoe de vogel een duikvlucht inzet.’

Sparen
Woensdag werd bekendgemaakt dat de omzetcijfers van Albert Heijn baat hebben gehad bij de verschillende spaaracties die de supermarkt heeft geïnitieerd (Moestuintjes, glazen). Donderdag kondigt de Zaanse supermarkt deze spaaractie aan, waarin 160 dinoplaatjes verzameld kunnen worden. 20 van die plaatjes zijn in Augmented Reality. Net als bij een eerdere dierenplaatjesspaaractie is ook nu weer Freek Vonk bereid gevonden om spannende weetjes te delen, alleen doet hij dat nu in een aantal VR filmpjes. Bij de spaaractie horen een kartonnen VR bril en een boek om de kaartjes in te verzamelen.

Voorop gaan
Naast het educatieve element, ligt de VR-spaaractie volgens Albert Heijn in lijn met het strategische doel om voorop te gaan in vernieuwing: ‘Albert Heijn is een organisatie die altijd grote invloed heeft gehad op Nederland. Ze heeft zaken die voor veel mensen onbereikbaar waren, bereikbaar gemaakt. Niet alleen door nieuwe en innovatieve producten in de winkel aan te bieden, maar ook door ze betaalbaar te maken. Met de dinoactie maakt Albert Heijn VR en AR in één klap beschikbaar en toegankelijk voor heel Nederland. Door de schaal en slagkracht de supermarkt kan dit proces snel worden uitgevoerd en kan Albert Heijn echt meehelpen aan het snel verspreiden van de ontwikkeling van een nieuwe technologie.

Albert Heijn is bij de verwezenlijking van de spaaractie bijgestaan door &samhoud media en TBWA\NEBOKO.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in