Overslaan en naar de inhoud gaan

Terre des Hommes: ‘Laat je huid stralen, met een potje doffe ellende’

RLVNT moet mensen bewust maken van het kinderleed in de micamijnen en roept op een petitie te ondertekenen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Terre des Hommes publiceerde vorige week een rapport over de betrokkenheid van Nederlandse bedrijven bij kinderarbeid in de Indiase micamijnen. Mica zorgt als grondstof voor een mooie glans op de huid, haar, verf of autolak. Grote (ook Nederlandse) bedrijven kopen het in.

RLVNT deed panelonderzoek en binnen het panel had nog niemand eerder gehoord van micamijnen en men was dus ook niet op de hoogte van welk kinderleed er achter veel producten schuilt.

De campagne
Consumenten richten zich vooral op de voordelen van producten. Adverteerders spelen hier handig op in door gebruik te maken van portretfoto’s van een prachtige modellen, vergezeld met pakkende claims. In de campagne voor Terre des Hommes wordt gespeeld met deze manier van adverteren. Shampoo en crème worden gepresenteerd op een glossy manier en zetten daarbij geen reclamepraatje, maar een confronterende tekst.

related partner content for mobile comes here

Tekla Reuten in de hoofdrol
Het portret van Tekla (ambassadeur van Terre des Hommes) staat centraal in de campagne. Fotografie is van Alek.

De campagne is te zien in digital OOH (onder meer metro van Amsterdam en Rotterdam), online via onder meer Facebook, Instagram (en programmatic) en in print in Metro.

De petitie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in