Overslaan en naar de inhoud gaan

Hivos vraagt aandacht voor lot van Indonesische dienstmeisjes

Ontwikkelingsorganisatie laat met pop-up store zien dat uitbuiting geen ver-van-mijn-bed- show is.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met de campagne vraagt Hivos aandacht voor haar langlopende programma , waarmee zij het isolement van de naar schatting 500 duizen Indonesische dienstmeisjes die werken in de Golfregio wil doorbreken. De vrouwen, veelal onder valse voorwendselen vanuit Indonesië geworven, worden opgesloten, moeten keihard werken en krijgen vaak te maken met wanbetaling, geweld en seksueel misbruik. 

related partner content for mobile comes here

Om te laten zien dat het probleem meer is dan een ver-van-m&;n-bed-show, ontwikkelden Glasnost en TAPE een campagne. Middelpunt daarin is een pop-up store in Amsterdam. Bij de opening werden media uitgenodigd en de reacties van het publiek werden gefilmd met verborgen camera&;s. Hierbij waren journalisten aanwezig van onder andere Het Parool, Telegraaf, RTL Nieuws, Metro en Panorama.

&;De uitdaging van deze campagne is dat het op twee plekken op de wereld afspeelt, maar niet in Nederland&;, zegt Wouter Glaser, oprichter van Glasnost. &;Met de pop-up store willen we het Nederlandse publiek een ‘stel je voor’ gevoel geven. De verborgen camera opnames moeten online dezelfde reactie oproepen&;, licht Mike Rijkers van TAPE toe.

Naast PR en het undercoverfilmpje bestaat de campagne ook uit een radiocommercial en is er social campagne van start gegaan. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

 

Credits

Glasnost (concept en PR): Wouter Glaser (strategie & PR) en Amber Haank (account)

TAPE (pop-up store en videoproductie): Mike Rijkers (account & strategie), Menno Steenvoorden (creatie) en Tobias Camman (regie)

Hivos (klant): Francis Vollebregt (account) Myriam VandenBroucke (project) Olivia Smulders (PR) Jeroen van Aken (online)

JALT (Social): Benthe de Boer (account) en Sjoerd Reijnen (strategie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in