75% Amerikanen vindt commercials verwarrend
89 procent van de Amerikanen kijkt tv-commercials. Naast de 75 procent die een commercial soms verwarrend vindt, is er 21 procent die een commercial regelmatig niet begrijpt. 14 procent geeft aan een commercial altijd te begrijpen.
Leeftijd speelt geen grote rol bij het soms niet begrijpen van commercials, het is over alle leeftijdsgroepen min of meer gelijk verdeeld. Alleen als er gekeken wordt naar wie commercials vaak verwarrend vindt, blijkt dat 29 procent van deze mensen 55 jaar of ouder is, 17 procent is tussen de 45-54 jaar en 18 procent tussen de 18 en 34 jaar. In de groep van 55 jaar en ouder zegt slechts 10 procent dat men commercials niet verwarrend vindt en 13 procent van deze ondervraagden kijkt nooit naar een tv-commercial.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet opleidingsniveau speelt geen grote rol als men kijkt naar het af en toe verwarrend vinden van de commercials. Van laag tot hoog opgeleid, het percentage schommelt rond de 75 procent. Ook bij mensen die commercials vaak verwarrend vinden, ontlopen de percentages elkaar niet al te veel. 21 procent van de laagopgeleiden, 22 procent die college hebben doorlopen en 19 procent van de afgestudeerden.
Of ze ze nu verwarrend vinden of niet, mensen blijven naar die commercials kijken, zo blijkt uit onderzoek van Council for Research Excellence. TV-advertising bereikt dagelijks zo’n 85 procent van de volwassenen. Kijkers zien ongeveer 26 commercials of ‘promotional breaks’, wat goed is voor 73 minuten per dag.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid