Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever koopt Amerikaans bedrijf

Unilever wil het Amerikaanse bedrijf Alberto Culver overnemen. Het bedrijf is bekend van de (haar)verzorgingsmerken als Tresemmé, Nexxus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de overname is een bedrag gemoeid van 3,7 miljard dollar (2,7 miljard euro). Volgens topman Paul Polman is de aankoop een aanvulling op het portfolio van haar- en verzorgingsproducenten en zal Alberto Culver 'Unilever helpen de wereldwijde sterke positie in deze categoriën verder uit te bouwen'. Alberto Culver liet maandag weten akkoord te gaan met de overname.

related partner content for mobile comes here

De eigen persoonlijke verzorgingsproducten zoals Dove, Rexona en Vaseline zijn een steeds belangrijker wordende tak voor Unilever. 'Personal Care is een strategische categorie voor Unilever die snel groeit', zegt Polman. In het tweede kwartaal heeft deze categorie voor het eerst het meest bijgedragen aan de omzet van het concern. De tak draagt nu meer dan 30 procent bij aan de omzet. Tien jaar geleden was dit nog 20 procent, aldus het bedrijf.

Het is de tweede grote overname van Unilever in korte tijd. Het concern wacht nog op toestemming van de Europese Commissie om de verzorgingstak en wasmiddelen van Sara Lee over te nemen voor een bedrag van 1,28 miljard euro. Het gaat hier om merken als Sanex, Biotex en Zwitsal. Eind oktober zou hier een beslissing over kunnen vallen.

Bron: De Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in