Overslaan en naar de inhoud gaan

15 procent meer internetbesteding

DM News publiceert de verwachtingen voor de reclamemarkt voor 2005 van Robert J. Coen, directeur glazenbolkijken van Universal McCann.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

voor de reclamemarkt voor 2005 van Robert J. Coen, directeur glazenbolkijken van . Aardige cijfers

related partner content for mobile comes here

De hoogste groei verwacht hij van de bestedingen op internet, met 15 procent voor heel 2005, tot een totaal van 7,9 miljard dollar. Dan moet er nog een hogere groei voor de rest van het jaar komen want over het eerste kwartaal van 2005 schat Coen de groei in internetbestedingen op 8,2 procent. In de cijfers neemt hij het adverteren bij zoekdiensten niet meer.

Opvallend hoog is de verwachte groei in ouderwets papier: DM mag een toename van de bestedingen tegemoet zien van 8,5 procent, gelijk aan de groei voor de eerste drie maanden van 2005. Het totaal komt dan op 56,6 miljard dollar. De groei is vooral te danken aan de beperkingen die met het 'do not call' register in de VS zijn opgelegd aan telemarketing.

Er vindt een verschuiving plaats van ongewenste telefoontjes naar ongevraagde post, zo gaat dat bij 'creatieve' marketeers. Alleen al in de eerste drie maanden van 2005 is er weer een flink bos gekapt om de rotzooi van totaal 20 miljard folders voor Amerikaanse consumenten en bedrijven te kunnen produceren.

Net als in Nederland groeide in de VS ook het adverteren in tijdschriften, met 9,5 procent. De bestedingen aan tv-spots daalden met 5,8 procent en bij kranten met 0,6 procent.

Coen verwacht dat in totaal de groei in adverteren in de VS dit jaar op 5,7 procent zal uitkomen, iets minder dan de 5,7 procent die hij eind 2004 nog voorspelde voor 2005. Het totaal komt dan op een kleine 280 miljard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in