Overslaan en naar de inhoud gaan

“Talpa is nieuwe kans adverteerders

Voor adverteerders is de komst van Talpa een nieuwe kans om hun producten te promoten. De reclamebrengers van de andere zenders, zoals de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de verwachting van de adverteerdersbond BVA. Volgens mediaspecialist Mara Baaij zien adverteerders zeker brood in de nieuwe zender die vanaf 12 augustus gaat uitzenden. ‘Er wordt gekeken naar nieuwe manieren van adverteren. Behalve het traditionele reclameblok kun je denken aan een
programmaformat over een product.'

related partner content for mobile comes here

Volgens Baaij zit daar ook de winst voor de kijker. ‘Ze worden dan op een intelligentere manier aangesproken dan tijdens een reclamespot van dertig seconden.' IP en Ster krijgen minder inkomsten: ‘Ik denk niet dat adverteerders hun reclamebudget gaan uitbreiden. Er is evenveel geld, dat nu over meer partijen verdeeld gaat worden',zegt Baaij.

‘We gaan het zeker merken aan de inkomsten, maar het zal geen dramatische gevolgen hebben', aldus directeur Arian Buurman van de Ster. Het voordeel van de Publieke Omroep tegenover de commerciële omroepen is volgens Buurman dat de 'lichte kijkers' afstemmen op de publieke zenders. ‘Dat zijn met name hoger opgeleide mensen die weinig tv kijken. Als ze dan kijken, stemmen ze af op de publieke omroep, dat weten adverteerders.'

Paul van Niekerk, directeur van SPOT, verwacht ook niet dat de inkomsten voor onder meer de Ster en IP flink gaan teruglopen. ‘Als er veel gebeurt in televisieland, dan is dat goed voor de bestedingen. Tv staat weer in de belangstelling (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in