“Talpa is nieuwe kans adverteerders
Dat is de verwachting van de adverteerdersbond BVA. Volgens mediaspecialist Mara Baaij zien adverteerders zeker brood in de nieuwe zender die vanaf 12 augustus gaat uitzenden. ‘Er wordt gekeken naar nieuwe manieren van adverteren. Behalve het traditionele reclameblok kun je denken aan een
programmaformat over een product.'
Volgens Baaij zit daar ook de winst voor de kijker. ‘Ze worden dan op een intelligentere manier aangesproken dan tijdens een reclamespot van dertig seconden.' IP en Ster krijgen minder inkomsten: ‘Ik denk niet dat adverteerders hun reclamebudget gaan uitbreiden. Er is evenveel geld, dat nu over meer partijen verdeeld gaat worden',zegt Baaij.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta‘We gaan het zeker merken aan de inkomsten, maar het zal geen dramatische gevolgen hebben', aldus directeur Arian Buurman van de Ster. Het voordeel van de Publieke Omroep tegenover de commerciële omroepen is volgens Buurman dat de 'lichte kijkers' afstemmen op de publieke zenders. ‘Dat zijn met name hoger opgeleide mensen die weinig tv kijken. Als ze dan kijken, stemmen ze af op de publieke omroep, dat weten adverteerders.'
Paul van Niekerk, directeur van SPOT, verwacht ook niet dat de inkomsten voor onder meer de Ster en IP flink gaan teruglopen. ‘Als er veel gebeurt in televisieland, dan is dat goed voor de bestedingen. Tv staat weer in de belangstelling (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid