Overslaan en naar de inhoud gaan

Website NRC tien jaar oud

De website van NRC Handelsblad is tien jaar oud. Ter gelegenheid van dat jubileum organiseert de site van 27 juni tot en met 1 juli een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gedurende deze periode is de gehele website ook gratis toegankelijk voor iedereen.

related partner content for mobile comes here

De is een interactief kennisspel dat een beroep doet op de algemene kennis van de deelnemer: van politiek tot wetenschap, van economie tot cultuur. De vragen zijn gebaseerd op informatie die op www.nrc.nl te vinden is.

Volgens eigen zeggen was NRC Handelsblad in 1995 de eerste landelijke krant met een eigen website. In 2004 werd het Webabonnement met onder meer de digitale editie, het Krantenarchief en de volledige Encarta Winkler Prins Encyclopedie geïntroduceerd. Het Webabonnement kost ?9,95 per maand en is gratis voor abonnees van de krant.

Rudolf van den Bosch, de site manager, laat weten dat van de krantenabonnees nu zo'n driekwart een gratis Webabonnement heeft genomen. Over hoe frequent deze abonnees de site bezoeken kan hij niets zeggen.

Daarnaast zijn er de abonnees die geen krant hebben, maar wel de NRC-berichtgeving volgen via het Webabonnement. Dat zijn er nu zo'n 3.500, zegt Van den Bosch. Hij wil eind dit jaar op 10.000 zitten. 'Het loopt volgens plan', zegt hij.

De WebQuiz duurt van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli. De hoofdprijs is een lang weekend New York voor twee personen. Er is nu al een oefenquiz te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in