Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland wint drie Cyber Lions

Nederland heeft gisteravond drie Cyber Lions in de wacht gesleept, een Gouden, een Zilveren en een Bronzen. Alledrie de prijzen waren voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar won Nederland slechts één keer brons. Dit jaar stuurde Nederland 26 campagnes in. De jury, onder leiding van de Amerikaan PJ Pereira, kende tweemaal een Grand Prix toe, aan het Amerikaanse Crispin Porter + Bogusky (voor adverteerder Method) en aan DDB Brazilië (voor Henkel).

related partner content for mobile comes here

Pereira signaleerde tijdens deze Cyber Lion-editie onder meer de trend dat het toepassen van videotechniek steeds belangrijker wordt. Ook viel hem op dat on- en offline bureaus elkaar op hetzelfde terrein steeds meer beconcurreren. Maar de grootste trend was volgens een Zweeds jurylid dat het gebruik van technologie niet meer het onderscheid maakt, maar juist de kracht van het idee.

Het Nederlandse jurylid Marco de Boer van Artmiks was tevreden met de oogst. Hem viel met name op dat het belang van goede copy in online campagnes wordt onderschat. ‘Dat komt doordat veel sites en campagnes door internetbureaus worden gemaakt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in