Nederland wint drie Cyber Lions


Vorig jaar won Nederland slechts één keer brons. Dit jaar stuurde Nederland 26 campagnes in. De jury, onder leiding van de Amerikaan PJ Pereira, kende tweemaal een Grand Prix toe, aan het Amerikaanse Crispin Porter + Bogusky (voor adverteerder Method) en aan DDB Brazilië (voor Henkel).
Pereira signaleerde tijdens deze Cyber Lion-editie onder meer de trend dat het toepassen van videotechniek steeds belangrijker wordt. Ook viel hem op dat on- en offline bureaus elkaar op hetzelfde terrein steeds meer beconcurreren. Maar de grootste trend was volgens een Zweeds jurylid dat het gebruik van technologie niet meer het onderscheid maakt, maar juist de kracht van het idee.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Nederlandse jurylid Marco de Boer van Artmiks was tevreden met de oogst. Hem viel met name op dat het belang van goede copy in online campagnes wordt onderschat. ‘Dat komt doordat veel sites en campagnes door internetbureaus worden gemaakt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid