Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel Lite houdt vast aan themacampagne

Amstel richt zich bij de introductie van Amstel Lite een klein beetje op beleving, met de sponsoring van Comedy Night, een zomertoer van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

richt zich bij de introductie van een klein beetje op beleving, met de sponsoring van , een zomertoer van stand-up comedians langs verschillende podia in Nederland, maar de hoofdmoot van het budget gaat toch weer op aan een dure televisiecommercial, in den vreemde opgenomen.

related partner content for mobile comes here

Het biermerk volgt met de sponsoring voor een deel het marketingbeleid van (Interbrew), dat al een tijdje geleden helemaal afstapte van de themacampagnes en meer ziet in merkactivering bij de doelgroep, door middel van de bijvoorbeeld. Xander de Buisonje en Do trapten af, gevolgd door Ellen ten Damme en Martin Buitenhuis, en binnenkort zijn Syb van de Ploeg en Birgit Schuurmans aan de beurt, op een nog geheime locatie.

Amstel koos bij de introductie echter weer voor de themacampagne en kwam met een televisiecommercial die alleen verwijst naar het merk ('This is my Lite & I can take a Lite at any moment!!'), en niet naar de stand-up comedianten.

Wel begrijpelijk, als je kijkt naar de uitkomsten van het van de Positioneringsgroep, RapidSugar en Intomart GdK, waaruit blijkt dat merkbouw het meest gebaat is bij traditionele media, maar echt avontuurlijk is het natuurlijk niet te noemen.
En dat mag best bij een biertje dat zich laat voorstaan op frisheid, zonder echter je 'scherpte en fitheid te verliezen'.
De Comedy Night-toer moet het vooralsnog vooral van PR en een hebben. Verantwoordelijke bureau: Doom&Dickson.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in