Nederland 26 keer op shortlist Film


De internationale bureaus doen het wederom goed dit jaar. Wieden + Kennedy werd het vaakst genomineerd: acht keer in totaal (7 x Nike, 1 x Powerade). 180 staat zes keer op de lijst (4 x adidas, 2 x Versatel). Springer & Jacoby, dat afgelopen jaar zijn hoofdkantoor in Amsterdam opende, staat dit jaar voor het eerst voor Nederland op de shortlist met vijf vermeldingen (4 x Olympus, 1 x Perfect Skin). DDB volgt met drie nominaties (2 x Centraal Beheer, 1 x Interpay).
Drie bureaus komen een maal voor op de shortlist. Selmore voor het eerst met een commercial voor Chello, Young & Rubicam voor Landrover, Doom & Dickson voor Amstel, TBWA ook één keer voor Heineken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnze ooster- en zuiderburen deden het beter dan vorig jaar. Duitsland stond vorig slechts met 17 commercials op de shortlist en dit is gestegen naar 39 vermeldingen. Daaronder een nominatie voor een Volkswagen-commercial van DDB Berlijn, waarbij de Nederlandse creatieven Bart Kooij en Nico Akkerman waren betrokken. België ging van zes naar negen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid