Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland 26 keer op shortlist Film

Nederlandse bureaus staan met 26 vermeldingen op de shortlist Film in Cannes. Dit is een meer dan vorig jaar, toen Nederland het in film…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De internationale bureaus doen het wederom goed dit jaar. Wieden + Kennedy werd het vaakst genomineerd: acht keer in totaal (7 x Nike, 1 x Powerade). 180 staat zes keer op de lijst (4 x adidas, 2 x Versatel). Springer & Jacoby, dat afgelopen jaar zijn hoofdkantoor in Amsterdam opende, staat dit jaar voor het eerst voor Nederland op de shortlist met vijf vermeldingen (4 x Olympus, 1 x Perfect Skin). DDB volgt met drie nominaties (2 x Centraal Beheer, 1 x Interpay).

related partner content for mobile comes here

Drie bureaus komen een maal voor op de shortlist. Selmore voor het eerst met een commercial voor Chello, Young & Rubicam voor Landrover, Doom & Dickson voor Amstel, TBWA ook één keer voor Heineken.

Onze ooster- en zuiderburen deden het beter dan vorig jaar. Duitsland stond vorig slechts met 17 commercials op de shortlist en dit is gestegen naar 39 vermeldingen. Daaronder een nominatie voor een Volkswagen-commercial van DDB Berlijn, waarbij de Nederlandse creatieven Bart Kooij en Nico Akkerman waren betrokken. België ging van zes naar negen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in