Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalisten ontdekken weblogs

Journalisten gebruiken steeds vaker weblogs voor hun research. Dit volgens Euro RSCG Magnet (de PR-poot van Euro RSCG) en de universiteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Journalisten gebruiken steeds vaker weblogs voor hun research. Dit volgens (de PR-poot van Euro RSCG) en de , die er onderzoek naar deden.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers bekijkt meer dan 51 procent van de ondervraagde journalisten regelmatig weblogs, 28 procent gebruikt weblogs dagelijks voor ondersteuning bij de nieuwsvoorziening.

De onderzoekers concluderen dat webslogs hierdoor niet alleen veel invloed hebben op het grote publiek, maar ook op de zogenaamde beinvloeders van onze samenleving, namelijk 'de media'
.
Journalisten gebruiken weblogs voornamelijk ter inspiratie voor hun eigen artikelen (53 procent), onderzoek en referenties (43 procent) en het vinden van nieuwe bronnen (36 procent). 33 procent zegt dat ze weblogs gebruiken in de zoektocht naar nieuwtjes of roddels.

Daarentegen vindt slechts 1 procent weblogs geloofwaardig. En 68 procent gelooft dat weblogs het komende jaar een populair instrument voor bedrijven worden om hun consumenten te informeren.

In totaal werkten 1202 Amerikaanse journalisten, afkomstig van kranten, tijdschriften, online publicaties en omroepen, mee aan het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in