Overslaan en naar de inhoud gaan

Bunnypunten van Duracell

Duracell, onderdeel van Gillette, startte onlangs met een loyaliteitsprogramma voor batterijen. Punten sparen met batterijen, zou dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duracell, onderdeel van Gillette, startte onlangs met een voor batterijen. Punten sparen met batterijen, zou dat werken?

related partner content for mobile comes here

De fabrikant denkt van wel. Serge Tacx, senior business manager Batteries Netherlands bij Gillette: 'We hebben er natuurlijk onderzoek naar gedaan en wat blijkt: Duracell heeft de hoogste herhalingsaankopen van alle batterij A-merken. Van de 92 procent van de consumenten die het merk een keer geprobeerd heeft, koopt 42 procent de tweede keer ook Duracell.'

Prijs speelt volgens Tacx een ondergeschikte rol in de keuze voor een batterij. 'De consument kijkt in eerste instantie naar de toepassing (waar moet de batterij in), dan naar het type batterij, dan naar het merk, vervolgens naar het aantal per verpakking, en als laatste pas naar de prijs.'

Dan valt een onderzoek van Kassa, naar de beste (lees: goedkoopste) batterij van Nederland toch rauw op het dak. Het consumentenprogramma onderzocht verschillende merken op werking, houdbaarheid en prijs. De batterijen van Duracell kwamen qua aantal energie-uren prima uit de test, maar moesten het qua prijs afleggen tegen de veel goedkopere huismerken van onder andere Aldi en Kruidvat.

Het gehele artikel is te lezen of te downloaden op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in