Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe media vergen nieuwe meetmethoden

Het medialandschap is de afgelopen twintig jaar razendsnel veranderd. Met alle gevolgen van dien voor de manier waarop de effecten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toegegeven, niet alles veranderde zo drastisch als aanvankelijk werd voorspeld. Zo wordt er ondanks de opkomst van internet, personal video en dvd nog steeds veel tv gekeken, worden de kranten nog fanatiek gelezen en gaan mensen nog steeds graag naar de film. En zijn er nog altijd plenty reclamespotjes op radio en tv. Maar de vrijheid van de consument om te kiezen wat hij wil zien en horen en wanneer hij dat wil, wordt wel veel groter. En daarmee ook de mogelijkheid om reclame te vermijden. De aandacht van de klant is dus een steeds schaarser wordend goed. Meteen rijst dan de vraag hoe je het beste kunt meten waar die aandacht naar uitgaat. De traditionele meetmethoden zijn bij het huidige aanbod van media niet meer adequaat. Nieuwe instrumenten zijn nodig, en die verschijnen ook al, in de vorm van pda-achtige apparaatjes waarmee de mediagebruiker op een vast aantal tijdstippen per dag kan ‘noteren’ wat hij ziet of hoort. Met als groot voordeel dat er realtime informatie beschikbaar komt, en er dus niet op het (onbetrouwbare) geheugen van de respondent wordt afgegaan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in