Overslaan en naar de inhoud gaan

CvdM twijfelt aan deelname NMO in soap

Het Commissariaat voor de Media plaatst vraagtekens bij de bijdrage van moslimomroep NMO aan de soap Onderweg naar Morgen (ONM) die door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het CvdM vraagt zich af of de bijdrage aan een soap past bij de doelstellingen van een dergelijke omroep.

related partner content for mobile comes here

‘Omroepen die geld en zendtijd krijgen omdat ze een geloofsovertuiging vertegenwoordigen -zoals de NMO- moeten programma's maken die in die doelstelling passen. Het is de vraag of dat hier het geval is. Het komt wel voor dat ideële organisaties geld in programma's steken, maar een omroep is niet zo’n organisatie’, zegt woordvoerder Bart Bijvank in dagblad Trouw.’Het budget van de NMO wordt mogelijk gehalveerd, maar toch steekt de omroep wel een miljoen in 'Onderweg naar morgen'. Dat komt weliswaar uit een reservepot, maar het is in verhouding tot het budget een wel erg hoog bedrag’, aldus Bijvank. Het Commissariaat sluit niet uit dat de moslimomroep een manier zocht om van het hoge reservebedrag af te komen. Volgens de Mediawet mogen omroepen maar een beperkt deel van hun budget in reserve hebben. Het Commissariaat kan de NMO niet verbieden te participeren in de soap. Dat kan alleen de raad van bestuur van de Publieke Omroep.(Bron: Trouw via Medialog).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in