Overslaan en naar de inhoud gaan

STIR-bereik groeit naar 87 procent in mei

De bij de STIR aangesloten websites bereikten in mei gezamenlijk ruim 87 procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bij de aangesloten websites bereikten in mei gezamenlijk ruim 87 procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder. Dat is een stijging van ruim 3 procent ten opzichte van de bereikscijfers van april.

related partner content for mobile comes here

De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, dat waren er een half miljard meer dan in april.

De stijging in bereik en pageviews wordt volgens de STIR veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.

Verder valt op dat vooral in de jongste doelgroepen het bereik van STIR-sites hoog is. In de doelgroep 13 ? 19 jarigen bereiken de aangesloten sites ruim 92 procent en in de doelgroep van 20 ? 34 jarigen lag het per-centage op 89,5 procent. Dit gegeven bevestigt volgens de onderzoekers de veronderstelling dat ook in Nederland internet dé plek is voor marketeers om jongeren te bereiken.

In Engeland kwam het EIAA (European Interactive Advertising Associatien) namelijk al tot de dezelfde : Michael Kleindl, directeur van het EIAA (en Adlink) laat op de EIAA website weten dat 'The 15-24 age group is the holy grail for most advertisers and the EIAA research conclusively demonstrates the extent to which the internet now represents an essential media for this audience, increasingly replacing other media including TV and radio. If advertisers are to reach this key audience effectively, the proportion of online as part of total ad spend will have to rise significantly.'

In april werden de netwerken van AdLINK (Automotive, Business Finance, Men, News Culture, Sport, Tra-vel, Women family), WebAds (Wonen) en de sites van ilse media (Cu2.nl en Download.nl), KPN Internet ? (Het Net, Planet.nl), de Publieke omroep en Veronica Digitaal (Autosport, Net5, SBS, SBS6, Veronica, Veronica Babes Veronica Film, Veronica Muziek) toegevoegd aan het bereiksonderzoek. In mei Kieskeu-rig.nl en Countdownload.nl van Veronica Digitaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in