Overslaan en naar de inhoud gaan

PPGH JWT wint Brons bij Lions Direct

Nederland heeft een Bronzen Leeuw gewonnen bij de Lions Direct tijdens het reclamefestival in Cannes. Het Brons ging naar PPGH JWT Groep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mini-dealers kregen de eenvoudige handgeschreven briefje waarop groot de tekst 'Te koop' stond met daarboven heel klein geschreven 'niet'. De briefjes plakten de dealers en hun collega's achter de ruiten. Het telefoonnummer wat erbij stond, was niet van de eigenaar van de auto, maar van het dealerkantoor. De actie leidde tot veel bruikbare leads voor Mini.
De andere Nederlandse nominatie voor Amev van Eigen Fabrikaat werd niet bekroond. Volgens het Nederlandse jurylid Coen Weesjes (Dowtown) kunnen Nederlandse bureaus en klanten nog veel opsteken van het bekroonde werk in Cannes. 'Er is in Nederland nog een hoop werk te doen. Door de bank genomen kun je zeggen dat klanten nog steeds denken vanuit de 'Koop of ik schiet'-mentaliteit.'

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix in dm ging naar het Duitse bureau Nordpol Hamburg Agentur voor het werk 'A channel hopper' voor Renault Modus. Nordpol Hamburg Agentur werd ook uitgeroepen tot Direct Agency of the Year, een prijs die voor het eerste werd uitgereikt dit jaar.
In totaal kregen negen bureaus een Gouden Leeuw, veertien een Zilveren en 26 een Bronzen. De prijzen werden over het recordaantal van 18 verschillende landen verdeeld, maar Groot-Brittannië met acht en Duitsland met zes Leeuwen waren de grote winnaars.
In totaal werden er 49 Lions Direct uitgereikt, een stuk minder dan de 64 van vorig jaar. Volgens juryvoorzitter Fred Koblinger was het niveau desondanks hoog. 'In aantal is er inderdaad minder werk bekroond, maar het prijswinnende werk is van topniveau. Dit jaar is heel goed te zien welke positieve ontwikkeling het vak heeft doorgemaakt. Het is niet meer zo dat er direct iets verkocht moet worden, maar er wordt op emoties ingespeeld. Zeker in mediagebruik bestaat er geen verschil meer in below- en above-the-line.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in