Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nederland 10 maal op printshortlist, 2 maal DM

Nederland staat met 10 uitingen op de shortlist van de print- en outdoor awards van het 52e internationale reclamefestival in Cannes. Op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De genomineerde bureaus voor outdoor- en print zijn Springer & Jacoby Amsterdam (Private investigator en safari voor Olympus), TBWA/Neboko (Architect voor Insinger de Beaufort), TBWA/Brand Experience Company (bubble wrap voor Playstation), N=5 (Accountant, Chinees restaurant, vuilniswagen, taxi west en tuincenrum voor De Telefoongids) en Red Cell Not Just Film (10.000 meter voor Simavi). Alleen de laatste uiting won een Lamp bij de laatste ADCN uitreiking.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar stond Nederland nog met 13 uitingen op de shortlist. In verhouding werd er toen minder ingezonden, 133 in 2004 ten opzichte van 186 in 2005. In totaal werden er 11366 stukken werk ingezonden, waarvan Brazilie, Duitsland en de Verenigde Staten traditiegetrouw het leeuwendeel voor hun rekening nemen.

Op de shortlist voor de Lions Direct komen twee Nederlandse bureaus voor: PPGH JWT (Not for sale voor Mini) en Eigen Fabrikaat (Ei voor Amev). Dit is minder dan de drie nominaties van vorig jaar, terwijl het aantal inzending omhoog ging van 16 naar 30.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in