Cannes: Nederland 10 maal op printshortlist, 2 maal DM


De genomineerde bureaus voor outdoor- en print zijn Springer & Jacoby Amsterdam (Private investigator en safari voor Olympus), TBWA/Neboko (Architect voor Insinger de Beaufort), TBWA/Brand Experience Company (bubble wrap voor Playstation), N=5 (Accountant, Chinees restaurant, vuilniswagen, taxi west en tuincenrum voor De Telefoongids) en Red Cell Not Just Film (10.000 meter voor Simavi). Alleen de laatste uiting won een Lamp bij de laatste ADCN uitreiking.
Vorig jaar stond Nederland nog met 13 uitingen op de shortlist. In verhouding werd er toen minder ingezonden, 133 in 2004 ten opzichte van 186 in 2005. In totaal werden er 11366 stukken werk ingezonden, waarvan Brazilie, Duitsland en de Verenigde Staten traditiegetrouw het leeuwendeel voor hun rekening nemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de shortlist voor de Lions Direct komen twee Nederlandse bureaus voor: PPGH JWT (Not for sale voor Mini) en Eigen Fabrikaat (Ei voor Amev). Dit is minder dan de drie nominaties van vorig jaar, terwijl het aantal inzending omhoog ging van 16 naar 30.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid