Overslaan en naar de inhoud gaan

In dialoog met de jeugd

Jongeren zijn koopkrachtig, trendgevoelig en op zoek naar hun identiteit. Met andere woorden: de ideale doelgroep voor dialoogmarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elf miljoen Duitse jongeren hebben samen een slordige twintig miljard euro per jaar te besteden. Hoe boren marketeers al die koopkracht aan? Volgens analisten in elk geval niet door simpelweg een (krampachtig) jeugdige toon aan te slaan of door de doelgroep te overladen met ‘leuke’ aanbiedingen waar ze niet om hebben gevraagd. Hoe het dan wel moet? Ten eerste: uitgaan van de basisbehoeften (in goed Duits: core needs) van de jongeren. Prestige, erkenning in de groep en serieus genomen worden, dat is wat de doorsnee jongere wil. En bovenal: op een persoonlijke manier worden aangesproken, los van de mainstreamreclame. Dialoogmarketing is daarvoor natuurlijk het ideale middel, want individueler en interactiever kan haast niet. Maar let op: jongeren veranderen razendsnel. Waar een dertienjarige nog volop aan het puberen is, kan een zestienjarige al behoorlijk wereldwijs zijn. Om de twee jaar een nieuwe generatie voor je winnen, is dus het advies van de deskundigen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in