In dialoog met de jeugd


Elf miljoen Duitse jongeren hebben samen een slordige twintig miljard euro per jaar te besteden. Hoe boren marketeers al die koopkracht aan? Volgens analisten in elk geval niet door simpelweg een (krampachtig) jeugdige toon aan te slaan of door de doelgroep te overladen met ‘leuke’ aanbiedingen waar ze niet om hebben gevraagd. Hoe het dan wel moet? Ten eerste: uitgaan van de basisbehoeften (in goed Duits: core needs) van de jongeren. Prestige, erkenning in de groep en serieus genomen worden, dat is wat de doorsnee jongere wil. En bovenal: op een persoonlijke manier worden aangesproken, los van de mainstreamreclame. Dialoogmarketing is daarvoor natuurlijk het ideale middel, want individueler en interactiever kan haast niet. Maar let op: jongeren veranderen razendsnel. Waar een dertienjarige nog volop aan het puberen is, kan een zestienjarige al behoorlijk wereldwijs zijn. Om de twee jaar een nieuwe generatie voor je winnen, is dus het advies van de deskundigen.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid