Overslaan en naar de inhoud gaan

De belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 - deel 3

Augmented analytics is de derde van de drie grote analytics ‘golven’ die we gaan zien de komende tijd
Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Augmented analytics
Augmented analytics

Het is weer die tijd van het jaar. Overal verschijnen lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. De komende weken verzamelen we de belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 voor je. We begonnen de reeks met personalisatie en voice search.

Augmented analytics is de derde van de drie grote analytics ‘golven’ die we gaan zien de komende tijd. Het combineert machine learning en AI-technieken om te transformeren hoe analyse-inhoud wordt ontwikkeld, geconsumeerd en gedeeld.

Trend 3: Augmented analytics

Verwacht wordt dat de wereldwijde markt voor uitgebreide analyses de komende jaren enorme inkomsten zal genereren uit verschillende industrieën. Volgens Markets and Markets zal de markt voor uitgebreide analyses naar verwachting groeien van USD 4,8 miljard in 2018 naar USD 18,4 miljard in 2023, tegen een CAGR (de samenstelling van de jaarlijkse groeipercentage) van 30,6%.

De belangrijkste factoren zijn de groeiende vraag naar het verzamelen van cruciale zakelijke inzichten uit klantgegevens en een toenemend aantal zakelijke gegevens. Tegen 2020 zal augmented analytics een dominante aanjager zijn van nieuwe aankopen van analytics en business intelligence, evenals data science en machine learning platforms, en embedded analytics.

Wat is augmented analytics?

Augmented analytics is het gebruik van statistische en taal technologieën om de prestaties van gegevensbeheer te verbeteren, van gegevensanalyse tot gegevensuitwisseling en bedrijfsinformatie. Het hangt op de een of andere manier samen met de mogelijkheid om big data om te zetten in kleinere, meer bruikbare datasets.

In dit geval blijft de belangrijkste focus van augmented analytics echter in haar ondersteunende rol, waarbij technologie mensen niet vervangt, maar ondersteunt, waardoor onze interpretatiemogelijkheden worden verbeterd.

Hoe werkt het?

Gegevensanalysesoftware met augmented analytics maakt gebruik van machine learning en NLP om gegevens te begrijpen en ermee om te gaan zoals mensen dat op grote schaal zouden doen. Het analyseproces begint vaak met het verzamelen van gegevens uit openbare (website) of particuliere bronnen (privé database).

Nadat gegevens zijn verzameld, moeten deze worden voorbereid en worden geanalyseerd om inzichten te verkrijgen die vervolgens met de organisatie moeten worden gedeeld. Samen met actieplannen om er ook echt iets mee te gaan doen.

 

Door: Amanda van der Linden

 

Bronnen:
https://www.gartner.com/smarterwithgartner/gartner-top-10-data-analytics-trends/
https://www.analyticsinsight.net/top-10-data-and-analytics-trends-to-watch-out-in-2020/
https://www.wonderflow.co/blog/what-is-augmented-analytics-in-less-than-3-minutes

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in