Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture: social commerce-industrie groeit drie keer sneller dan e-commerce

Onderzoek van Accenture verwacht dat de omzet uit social commerce (via social media) een vlucht gaat nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De wereldwijde social commerce-industrie gaat drie keer sneller groeien dan de traditionele e-commerce-sector, verwacht organisatieadviesbureau Accenture. Social commerce betekent dat de consument zijn volledige winkelervaring - van productkennismaking tot betalen - via een socialmediaplatform als Facebook, TikTok of Instagram doet. Socialmediaplatforms zetten hier steeds meer op in, merken en commercebureaus ook. 

related partner content for mobile comes here

Jongeren achter social commerce-stijging

Accenture verwacht volgens deze studie dat de omzet uit social commerce stijgt van 434 miljard euro (2021) naar ongeveer 1 biljoen euro in 2025. Een biljoen is de overtreffende trap van een miljard en wordt aangeduid als 1.000.000.000.000 euro. De omzet uit social commerce gaat volgens Accenture de komende jaren vooral komen uit Brazilië, de Verenigde Staten, China en India. 

Het bedrijf rekent erop dat met name Millenials en Gen-Z de social commerce-beweging gaan aanjagen. Samen zijn zij in 2025 goed voor 62 procent van de wereldwijde social commerce-uitgaven, aldus de studie. 

Angst voor financiële schade

Van de ondervraagde consumenten (met uiteenlopende leeftijden) voor de studie, doet 64 procent nu al social commerce-aankopen. Een merendeel zou geneigd zijn om op deze wijze vaker aankopen te doen bij kleinere bedrijven. De helft van de ondervraagden zegt bang te zijn dat social commerce-aankopen niet goed beschermd zijn of niet terugbetaald worden bij retournering. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in