Overslaan en naar de inhoud gaan

Witbier populair in de zomer

Geen grote verrassingen in het Nationaal Bieronderzoek 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Witbier is het meest populaire speciaal bier in de zomer, en vrouwen kiezen in de zomer vaker voor rosébier.

related partner content for mobile comes here

Pils blijft de populairste biersoort in alle jaargetijden. Van de speciaal bieren drinkt de Nederlandse bierliefhebber het liefste witbier in de zomer (23 procent).

Vrouwen kiezen in de warme maanden regelmatig rosébier (lente: 22 procent, zomer: 27 procent).

Ook geen openbaring: in de koudere maanden kiest men vaak voor donkere speciaal bieren.

In de herfst is bockbier het meest gedronken speciaal bier (21 procent). In de winter valt de keuze vaker op overige speciaal bieren (19 procent).

Directeur Cees-Jan Adema van de  meldt dat pils qua volume de grootste categorie blijft, maar dat andere biersegmenten opkomen. Het segment speciaal bieren groeide in 2013 met 15 procent.

Volgens de koepelorganisatie voor acht Nederlandse bierbrouwerijen is het te merken dat de consument steeds vaker op zoek gaat naar nieuwe smaken en variaties, zoals laag alcoholische bieren (Radler).

Het tiende Nationaal Bieronderzoek is online uitgevoerd door Ruigrok|NetPanel onder 517 Nederlanders tussen de 18 en 65 die minimaal één keer per maand bier drinken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in