Overslaan en naar de inhoud gaan

Solisme is passé

Het begint eindelijk wat te worden met geïntegreerde communicatie. De solisten werken steeds beter met elkaar samen. Daarbij is het niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een orkest klinkt alleen goed als alle solisten zich in dienst stellen van hetzelfde doel, en dat is: zorgen dat de muziek zo goed mogelijk klinkt. Voor communicatie geldt hetzelfde, zeker nu bij vrijwel elke campagne gebruik wordt gemaakt van een breed scala aan disciplines. Vroeger was het gebruikelijk dat daarbij het themabureau leidend was, maar dat stadium zijn we inmiddels gepasseerd. Bij ‘Music makes your summer’, een campagne van Coca-Cola in Duitsland, draaide alles om de muziek die de Coca-Cola-drinker met een code op de fles via internet kon downloaden. Tv, pr, online acties, point-of-salemateriaal en e-mail werden ingeschakeld om de actie tot een succes te maken. Internet vormde het hart van de campagne, de rest was ondersteunend. Of neem het Duitse Ogilvy-netwerk. Daar verkassen creatieven van tijd tot tijd naar een ander bureau uit het netwerk, om zich ook buiten hun eigen specialisme te bekwamen. Betekent dat nu dat straks iedereen in reclameland allround wordt? Nee, want expertise op onderdelen blijft van belang. Maar specialisten die zich superieur wanen boven de rest, zijn niet meer van deze de tijd.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in