Solisme is passé
Een orkest klinkt alleen goed als alle solisten zich in dienst stellen van hetzelfde doel, en dat is: zorgen dat de muziek zo goed mogelijk klinkt. Voor communicatie geldt hetzelfde, zeker nu bij vrijwel elke campagne gebruik wordt gemaakt van een breed scala aan disciplines. Vroeger was het gebruikelijk dat daarbij het themabureau leidend was, maar dat stadium zijn we inmiddels gepasseerd. Bij ‘Music makes your summer’, een campagne van Coca-Cola in Duitsland, draaide alles om de muziek die de Coca-Cola-drinker met een code op de fles via internet kon downloaden. Tv, pr, online acties, point-of-salemateriaal en e-mail werden ingeschakeld om de actie tot een succes te maken. Internet vormde het hart van de campagne, de rest was ondersteunend. Of neem het Duitse Ogilvy-netwerk. Daar verkassen creatieven van tijd tot tijd naar een ander bureau uit het netwerk, om zich ook buiten hun eigen specialisme te bekwamen. Betekent dat nu dat straks iedereen in reclameland allround wordt? Nee, want expertise op onderdelen blijft van belang. Maar specialisten die zich superieur wanen boven de rest, zijn niet meer van deze de tijd.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid