Merk als e-mail breekijzer


DMnews bericht over een onderzoek van Silverpop onder 175 retailers met e-mail voor klanten. Daarvan gebruikte bijna de helft niet de naam van het merk of het bedrijf in het onderwerpveld.
Dat is fout, vindt Silverpop. Immers, ontvangers van e-mail moeten razendsnel door hun groeiende berg boodschappen heen en besluiten in, doorgaans, 1,5 tot 6 seconden of ze een e-mail openen of weggooien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHerkenbaarheid is een belangrijk criterium voor het al dan niet openen van e-mail. En voor de herkenbaarheid speelt het merk een doorslaggevende rol. Als het bekend is, tenminste.
Ook in het bericht zelf is het slecht gesteld met de 'branding', aldus Silverpop. Consistent gebruik van het merk is schaars, maar het is vooral een technisch probleem. Veel e-mail programma's brengen afbeeldingen gebroken in de postbus omdat ze met tekst zijn vermengd, of helemaal niet door beeldfilters van service providers.
In e-0mail moet je plaatjes en tekst scheiden of, nog beter vaak, lezers laten klikken om de plaatjes te tonen.
En natuurlijk is er personalisatie nodig, vindt Silverpop. Maar 95 procent van de retailers past dit niet toe in e-mail marketing. Personalisatie verhoogt het effect van e-mail reclame immers met 40 procent.
Of de bron trouwens als objectief mag worden beschouwd is de vraag. Silverpop is aanbieder van e-mail marketing en de baas van de zaak heeft een weblog onder de titel QuietRevolutionInEmail.com. Zo stil is Silverpop overigens niet...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid