Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk als e-mail breekijzer

E-mail lijkt bij uitstek geschikt voor non-nonsense recht-door-zee marketing. En dat heeft niet zo veel te maken met 'branding'. Mis! Je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

over een onderzoek van Silverpop onder 175 retailers met e-mail voor klanten. Daarvan gebruikte bijna de helft niet de naam van het merk of het bedrijf in het onderwerpveld.

related partner content for mobile comes here

Dat is fout, vindt Silverpop. Immers, ontvangers van e-mail moeten razendsnel door hun groeiende berg boodschappen heen en besluiten in, doorgaans, 1,5 tot 6 seconden of ze een e-mail openen of weggooien.

Herkenbaarheid is een belangrijk criterium voor het al dan niet openen van e-mail. En voor de herkenbaarheid speelt het merk een doorslaggevende rol. Als het bekend is, tenminste.

Ook in het bericht zelf is het slecht gesteld met de 'branding', aldus Silverpop. Consistent gebruik van het merk is schaars, maar het is vooral een technisch probleem. Veel e-mail programma's brengen afbeeldingen gebroken in de postbus omdat ze met tekst zijn vermengd, of helemaal niet door beeldfilters van service providers.

In e-0mail moet je plaatjes en tekst scheiden of, nog beter vaak, lezers laten klikken om de plaatjes te tonen.

En natuurlijk is er personalisatie nodig, vindt Silverpop. Maar 95 procent van de retailers past dit niet toe in e-mail marketing. Personalisatie verhoogt het effect van e-mail reclame immers met 40 procent.

Of de bron trouwens als objectief mag worden beschouwd is de vraag. is aanbieder van e-mail marketing en de baas van de zaak heeft een weblog onder de titel . Zo stil is Silverpop overigens niet...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in