Online sampling werkt beter bij vrouwen
Het onderzoek moest onder meer uitwijzen of het effect van de online campagne voor Glorix hygiënische doekjes op houding en gedrag verschillend is voor mannen en vrouwen. De respondenten is expliciet ge-vraagd naar hun houding ten opzichte van online advertising in het algemeen. Aan het onderzoek deden meer dan 2000 respondenten mee.
Opvallende resultaten uit het onderzoek waren onder meer:
Vrouwen sturen twee keer zo vaak een bericht door als mannen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe vrouwelijke respondenten waren sneller bereid informatie door te sturen waarvan zij denken dat anderen die interessant of leuk vinden. In de campagne van Glorix konden de respondenten anderen bijvoorbeeld laten weten dat ook zij een proefpakket hygiënische doekjes konden aanvragen.
Vrouwen vragen eerder een proefpakket aan dan mannen.
Vrouwen vragen sneller een proefpakket aan dan mannen, terwijl mannen eerder ingaan op acties met kortingsbonnen en geld-terug-acties. Dit werd ook bevestigd in de proefpakket-aanvragen van de Glorix hygienische doekjes: 27 procent van de vrouwen en 16 procent van de mannen heeft uiteindelijk een proefpakket aangevraagd.
Vrouwen kopen eerder een product waarvan ze een proefpakket hebben ontvangen dan mannen.
Van de vrouwen gaf 73 procent aan na het ontvangen van een proefpakket wel eens het product gekocht te hebben. Bij de mannen lag dit lager: 61 procent heeft dit wel eens gedaan.
Het totale onderzoek wordt op 21 september gepresenteerd tijdens het seminar 'Vrouw en Internet' in Mediaplaza Utrecht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid