Overslaan en naar de inhoud gaan

Online sampling werkt beter bij vrouwen

Vrouwen reageren actiever op online sampling acties. Ook zijn ze veel eerder dan mannen bereid om informatie door te sturen aan vrienden en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek moest onder meer uitwijzen of het effect van de online campagne voor Glorix hygiënische doekjes op houding en gedrag verschillend is voor mannen en vrouwen. De respondenten is expliciet ge-vraagd naar hun houding ten opzichte van online advertising in het algemeen. Aan het onderzoek deden meer dan 2000 respondenten mee.
Opvallende resultaten uit het onderzoek waren onder meer:

related partner content for mobile comes here

Vrouwen sturen twee keer zo vaak een bericht door als mannen.

De vrouwelijke respondenten waren sneller bereid informatie door te sturen waarvan zij denken dat anderen die interessant of leuk vinden. In de campagne van Glorix konden de respondenten anderen bijvoorbeeld laten weten dat ook zij een proefpakket hygiënische doekjes konden aanvragen.

Vrouwen vragen eerder een proefpakket aan dan mannen.

Vrouwen vragen sneller een proefpakket aan dan mannen, terwijl mannen eerder ingaan op acties met kortingsbonnen en geld-terug-acties. Dit werd ook bevestigd in de proefpakket-aanvragen van de Glorix hygienische doekjes: 27 procent van de vrouwen en 16 procent van de mannen heeft uiteindelijk een proefpakket aangevraagd.

Vrouwen kopen eerder een product waarvan ze een proefpakket hebben ontvangen dan mannen.

Van de vrouwen gaf 73 procent aan na het ontvangen van een proefpakket wel eens het product gekocht te hebben. Bij de mannen lag dit lager: 61 procent heeft dit wel eens gedaan.

Het totale onderzoek wordt op 21 september gepresenteerd tijdens het seminar in Mediaplaza Utrecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in