Overslaan en naar de inhoud gaan

Monsterboard zet programmatic advertising in

De combinatie met merkprofielen moet werkgevers in contact brengen met talent dat niet actief op zoek is naar werk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Carrièreplatform Monsterboard introduceert deze week een nieuw product waarmee bedrijven hun werkgeversmerk onder de aandacht kunnen brengen van mensen die niet direct naar werk zoeken.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven krijgen naast een profielpagina en een branded template voor alle vacatures, de mogelijkheid om content te delen zoals foto’s, bedrijfsvideo’s, testimonials en social media updates.

Volgens Monsterboard vormt de groep millennials op dit moment de grootste groep op de arbeidsmarkt, een groep die meer wil zien dan alleen een vacature, aldus de recruitmentsite. Men haalt een onderzoek aan van CareerArc waaruit blijkt dat 75 procent van de werkzoekenden onderzoek doet naar een werkgeversmerk voor de sollicitatie.. En 60% van de werknemers vindt de reputatie van hun werkgever belangrijk en bepalend voor de duur van hun dienstverband (EBI Surbey).

Gian Zandonà: ‘Veel bedrijven werken al jaren aan een sterk werkgeversmerk. Maar met de komst van de nieuwe generatie werknemers wordt hun employer brand nog belangrijker. Recruiters die in staat zijn om hun werkgeversmerk goed te positioneren, hebben twee keer zoveel kans om reacties te ontvangen van de kandidaten die zij benaderen. Daarbij komt dat bedrijven met een sterk werkgeversmerk de kosten om iemand aan te nemen kunnen verminderen tot wel 50%.’

Door middel van programmatic advertising wordt de profielpagina vervolgens onder de aandacht gebracht van de potentiële kandidaten, ook mensen die niet direct naar werk zoeken.

‘Een employer brandingpagina en programmatic advertising zijn los van elkaar niet nieuw in de markt, maar de combinatie van beide maakt deze oplossing zo interessant. Door intelligente technologie wordt de bedrijfscontent getoond aan mensen voor wie het echt relevant is. Daardoor kun je ook passieve werkzoekenden bereiken, waar ze zich online ook bevinden op basis van hun interesses en gedrag”, licht Gian Zandonà managing director van Monsterboard, toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in