Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingregels voor webwinnaars

Wat onderscheidt succesvolle internetondernemingen? Vooral razendsnelle marketing, blijkt uit McKinsey-onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet een superieur businessmodel maar superieure marketing is verantwoordelijk voor het succes van de dotcoms die de shake-out wél overleven. Zij zijn het verst gegaan met het inwinnen van kennis over hun klanten en hebben hun marketingprocessen zo aangepast dat ze die kennis ook in winst kunnen omzetten. E-commerce winnaars zien kans om hun marketinginspanningen heel direct aan te passen aan de meest recente feedback. Zoals (kantoorbenodigdheden), dat een paar keer per dag de marketingcampagne monitort, in real time ondervindt wat wel en niet werkt, en een paar keer per week met het marketingbudget schuift. Snelle reacties zijn natuurlijk alleen zinvol als wordt gereageerd op de juiste cijfers. Nauwelijks verbazingwekkend dus, dat de winnaars vooral kijken naar de kosten van acquisitie, winstgevendheid van klanten, en het ROI van de individuele klant. De marketing bij goede presteerders is georganiseerd rond de fasen van de customer life time cycle; bij slechte presteerders rond verkoopkanaal.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in