Overslaan en naar de inhoud gaan

Meerderheidsbelang Bertelsmann in HMG-moeder

Het Duitse mediaconcern Bertelsmann krijgt een controlerend belang van 67 procent in RTL Group, het grootste tv- en radioconcern in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werd al bekend dat RTL Group op haar beurt de Broadband Group van het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG overneemt. RTL Group, eigenaar van HMG, ontstond in april vorig jaar door de fusie van Pearson Television en het Luxemburge CLT-Ufa. Bertelsmann zet met de overname van het tv-bedrijf RTL een strategische stap naar mogelijk het wereldwijde marktleiderschap. Nu staat het Duitse bedrijf nog op de derde plaats op de lijst van mediabedrijven. "De positie van Bertelsmann als drijvende kracht in televisie, de markt van de toekomst, is verstevigd", zei bestuursvoorzitter Thomas Middelhoff daarover, geciteerd door NRC Handelsblad. Door de aandelenruil met de investeringsmaatschappij Groupe Bruxelles Lambert, die een belang van 25,1 procent in Bertelsmann verwerft, is een beursgang van Bertelsmann op termijn mogelijk geworden. Met de RTL Group is Bertelsmann nu volledig eigenaar geworden van de Nederlandse RTL 4, RTL 5 en Veronica (ME). Daarnaast is Bertelsmanns Gruner + Jahr een van de twee serieuze belangstellenden voor overname van VNU Tijdschriften.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in