Overslaan en naar de inhoud gaan

Interbrand: merkwaarde Philips en Shell gestegen

Elektronicaconcern Philips en olieconcern Shell hebben hun merkwaarde ten opzichte van vorig jaar met respectievelijk 8 en 4 procent zien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Philips-merk is volgens Interbrand 8,3 miljard dollar waard, het merk Shell is goed voor 3,5 miljard dollar. Ondanks dat de waarde van hun merken is gestegen, staan Philips en Shell dit jaar iets lager op de nieuwe ranglijst doordat andere bedrijven grotere sprongen vooruit maakten. Philips staat op de 43e en Shell op 97e plaats.
Het enige andere Nederlandse bedrijf op de ranglijst is ING, waarvan de merkwaarde met 3 procent daalde tot 3,8 miljard dollar. ING staat op plaats 86.

related partner content for mobile comes here

De ranglijst wordt voor de achtste keer op rij aangevoerd door Coca-Cola, waarvan het merk bijna 67 miljard dollar waard is.

Duurzaamheid bleek volgens de onderzoekers een drijvende kracht achter merksucces in alle sectoren, van autoindustrie en consumentenproducten tot financiële dienstverlening. Automakers als Honda (20) en Mercedes (11) ontwikkelen nieuwe, energiezuiniger modellen. Honda was de enige autofabrikant die dit jaar in de VS hogere omzetten rapporteerde (in juni 2008) dan vorig jaar. Concerns als GE (4) en BP (84) verhoogden hun merkwaarde door flink te investeren in duurzame bedrijfsactiviteiten. BP steeg ook als gevolg van zijn leidende rol in het ontwikkelen van groenere energie en investeringen in duurzame energiebronnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in