Interbrand: merkwaarde Philips en Shell gestegen
Het Philips-merk is volgens Interbrand 8,3 miljard dollar waard, het merk Shell is goed voor 3,5 miljard dollar. Ondanks dat de waarde van hun merken is gestegen, staan Philips en Shell dit jaar iets lager op de nieuwe ranglijst doordat andere bedrijven grotere sprongen vooruit maakten. Philips staat op de 43e en Shell op 97e plaats.
Het enige andere Nederlandse bedrijf op de ranglijst is ING, waarvan de merkwaarde met 3 procent daalde tot 3,8 miljard dollar. ING staat op plaats 86.
De ranglijst wordt voor de achtste keer op rij aangevoerd door Coca-Cola, waarvan het merk bijna 67 miljard dollar waard is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDuurzaamheid bleek volgens de onderzoekers een drijvende kracht achter merksucces in alle sectoren, van autoindustrie en consumentenproducten tot financiële dienstverlening. Automakers als Honda (20) en Mercedes (11) ontwikkelen nieuwe, energiezuiniger modellen. Honda was de enige autofabrikant die dit jaar in de VS hogere omzetten rapporteerde (in juni 2008) dan vorig jaar. Concerns als GE (4) en BP (84) verhoogden hun merkwaarde door flink te investeren in duurzame bedrijfsactiviteiten. BP steeg ook als gevolg van zijn leidende rol in het ontwikkelen van groenere energie en investeringen in duurzame energiebronnen. Bekijk de ranglijst
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid