Vrouw baas over afstandsbediening


Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Digitenne van KPN, uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research. Televisie kijken blijft een favoriet tijdverdrijf: de meeste mensen kijken zo’n drie tot vier uur per dag. Het aantal mensen dat vijf tot zes uur kijkt is zelfs gestegen ten opzichte van 2007 (17 tegen 12 procent). Bij het kijken blijft een groot gedeelte van het zenderaanbod onbenut.
Meer dan de helft van de ondervraagden ontvangt meer dan 31 kanalen, maar het grootste deel van de mensen bekijkt er maar zes tot tien. Eén op de drie mensen kijkt zelfs maar naar maximaal vijf zenders. Vrouwen beslissen vaker alleen wat er op televisie komt dan mannen (38 tegen 25 procent).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij de meeste mensen staat de tv in de huiskamer, bij een derde van de huishoudens is dat een flatscreen. Vanuit bed tv kijken, is minder populair dan in 2007. Nu heeft 56 procent van de televisiebezitters een toestel in de slaapkamer, tegenover 61 in 2007. Ook hebben minder kinderen een toestel op hun slaapkamer staan – 14 procent nu tegenover 21 procent vorig jaar.
Keek vorig jaar nog 60 procent analoog via de kabel, nu is dat gedaald tot 48 procent. Het aandeel digitale kijkers steeg met 12 procent tot 51 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid