Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse nieuwe media worden snel volwassen en de druk op de gevestigde media groeit

Ja, dat is iets dat we zelf al gezien en gemerkt hebben, maar het is nu maar weer eens door Ernst&Young bevestigd: in de mediawereld vinden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gaap...

related partner content for mobile comes here

Door de opkomst van nieuwe media staan omzet en winstgevendheid in de sector onder druk. Hierdoor worden organisaties gedwongen hun ondernemingsstructuur regelmatig te evalueren.

Gaaaaaap....

Een golf aan fusies, overnames en private equity constructies hebben de laatste jaren een stempel op de sector gedrukt. Toch behaalden Nederlandse media-exploitanten gemiddeld een hogere marge dan organisaties uit de voornaamste beursindexen.

Gaaaaaaaaaaaap.......

Bovendien hebben nieuwe media de afgelopen vijf jaar de omslag gemaakt van negatieve naar positieve marges. Dit blijkt uit het 'Focus op winstgevende groei' van Ernst & Young.

Pfff....

Met een gemiddelde marge van 22 procent presteren de Nederlandse organisaties vergelijkbaar met hun internationale collega's en in lijn met de grote mediaconglomeraten.

Gelukkig.....

Maar gewijzigd mediagedrag heeft impact op de traditionele verdienmodellen. Hierdoor staan de inkomsten in de sector voortdurend onder druk.

Goh....

Organisaties moeten blijven investeren in online verspreidingsmodellen om de aandacht van de consument te kunnen vasthouden. 'Een probleem daarbij is dat de terugverdienmodellen van deze investeringen niet altijd duidelijk zijn,' aldus Frank Blenderman van Ernst & Young.

Jeetje....

'Consumenten zijn niet gewend dat ze voor bepaalde informatie via internet moeten betalen, waardoor de opbrengsten van de nieuwe activiteiten achterblijven bij de daling van traditionele opbrengsten. Voor entertainmentbedrijven geldt daarnaast ook dat piraterij leidt tot omzetderving.'

Pffff.....ja vertel ons nu eens wat nieuws...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in