Overslaan en naar de inhoud gaan

Wisdom of the loud?

In web/marketing 2.0 draait alles om gebruikers input. Of het nu gaat om door gebruikers gemaakte reclamefilmpjes, muzikaal talent dat met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar naar welke stem moet je luisteren? Een snelgemaakte fout is om te luisteren naar diegene die het hardst schreeuwen. Om vervolgens te denken dat hun mening die van alle klanten is.

related partner content for mobile comes here

Seth Godin beschrijft op een aantal tactieken om hier mee om te gaan:

- Erken klachten van gebruikers en los ze op als dat kan
- Uiteindelijk beslis jij en niet je klanten waar je naar toe gaat. Leid, volg niet.
- Geeft het meeste aandacht aan gebruikers die belangrijk voor je zijn en die de meeste waarde opleveren in de lange termijn. Geef hen een platform om zich te uiten en maak het makkelijk om met jou en de markt in contact te komen.

Op zich voor de hand liggende tactieken, maar ik ben benieuwd naar jullie input. Hoe voorkomen jullie dat je geleid wordt door de hardst schreeuwende gebruikers? En hoe geef je minder vocale gebruikers, met wellicht wel input van hogere kwaliteit, de mogelijkheid om gehoord te worden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in