Wisdom of the loud?


Maar naar welke stem moet je luisteren? Een snelgemaakte fout is om te luisteren naar diegene die het hardst schreeuwen. Om vervolgens te denken dat hun mening die van alle klanten is.
Seth Godin beschrijft op zijn blog een aantal tactieken om hier mee om te gaan:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- Erken klachten van gebruikers en los ze op als dat kan
- Uiteindelijk beslis jij en niet je klanten waar je naar toe gaat. Leid, volg niet.
- Geeft het meeste aandacht aan gebruikers die belangrijk voor je zijn en die de meeste waarde opleveren in de lange termijn. Geef hen een platform om zich te uiten en maak het makkelijk om met jou en de markt in contact te komen.
Op zich voor de hand liggende tactieken, maar ik ben benieuwd naar jullie input. Hoe voorkomen jullie dat je geleid wordt door de hardst schreeuwende gebruikers? En hoe geef je minder vocale gebruikers, met wellicht wel input van hogere kwaliteit, de mogelijkheid om gehoord te worden?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid