Overslaan en naar de inhoud gaan

Garage-imago

De garagebranche heeft een vertrouwensprobleem.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De garagebranche heeft een vertrouwensprobleem. Een op de drie klanten gaat ervan uit dat de rekening voor onderhoud of reparatie niet klopt, zo blijkt uit een recente enquête van onderzoeksbureau Trendbox. Een op de drie! En erger nog: 43 twijfelt aan de prijzen die de garage berekent. Niet de garages zelf gaan de strijd aan met het wantrouwen van de klant, maar 38 groothandels in automaterialen verenigd in branchevereniging Vrooam en hun importeur Van Heck. 'Het is een probleem, maar ook een kans', zegt Arjen van Heck van het gelijknamige importbedrijf. 'Twee van de drie klanten willen niet onderhandelen, maar willen transparantie. Als je die biedt, dan levert dat op termijn werk op. Wie op zijn autokenteken en postcode invoert en aangeeft welke reparatie of onderhoudsbeurt hij nodig heeft, krijgt van Van Heck en de zijnen een 'eerlijke prijs' teruggemaild. Daarbij staan de vijf garagebedrijven in de buurt vermeld die het werk op of onder die prijs willen uitvoeren. Weet de klant niet precies wat de oplossing voor zijn probleem is, dan krijgt hij een offerte van euro 25 voor een eerste diagnose. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

Wordt het niet eens tijd om te onderzoeken welk beroep in Nederland nu het allerslechtste imago heeft? Horeca-uitbater? Notaris? Specialist in een streekziekenhuis? Schadeletseladvocaat? Pr-man? Journalist? Makelaar? Hypotheekadviseur. Rijksambtenaar? Leraar?   Of toch gewoon politicus?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in