Overslaan en naar de inhoud gaan

Online Public Relations steeds belangrijker

Een onderzoek van Pew Research Center geeft aan dat 31% van de Amerikanen regelmatig de online nieuwssites bezoekt. Niemand zal hierover…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kijken we naar het Amerikaanse nieuws landschap zien we de volgende grote spelers volgens Nielsen//NetRatings:
1. Yahoo News 27.4 miljoen bezoekers
2. MSNBC.com 24.1 miljoen
3. CNN.com 22.8 miljoen
4. AOL News 16 miljoen
5. NYTimes.com 11.6 miljoen

related partner content for mobile comes here

De news aggregators zoals Yahoo News, AOL News en Google News zijn de belangrijkste news resources aan het worden. 45% van de Amerikanen die online het nieuws lezen, bezoeken deze news aggregators, tegen 32% die aangeven direct de nieuwssites van de TV netwerken zoals CNN.com te bezoeken.

Wie profiteert? Zoals het er nu uitziet winnen de search engines. Ze worden de primaire website waarmee de internetter start. Niet alleen om te zoeken, maar dus ook voor het vergaren van online nieuws. Gaf in 2004 63% van de internetters aan naar een search engine te gaan voor online nieuws, in 2006 is dit al 74%.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat van de internetters die op zoek zijn naar informatie, maar liefst 76% toevallig bij het online nieuwsbericht terecht zijn gekomen.

Hoe kan de marketeer van deze trend profiteren? Wanneer men zoekt via Google of Google News, is het belangrijk dat ook daar de bedrijfinformatie naar voren komt. Zorg ervoor dat de persberichten ook online worden verspreidt (naar online nieuwsbronnen en weblogs). Voor een goede vindbaarheid in de search engines is het van belang dat de persberichten ook toegankelijk zijn via de eigen website.

Het is dus belangrijk om in dit proces de PR afdeling erbij te betrekken. Juist de persberichten zijn van grote waarden voor kwalitatief bezoek vanuit (news) search engines.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in