Overslaan en naar de inhoud gaan

Expedia: crossplatform marketing

Online reisplatform Expedia onderzoekt, net als veel andere bedrijven, de mogelijkheden van gericht adverteren via zowel de desktop, tablet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op een desktop kun je onder andere via cookies te weten komen of consumenten een advertentie hebben gezien. Dat is niet het geval op veel mobiele apparaten.
Maar als je de verschillende schermen aan een consumentenprofiel zou kunnen koppelen, zou je de cookie-informatie ook kunnen gebruiken om relevante advertenties op de smartphone te kunnen tonen.

related partner content for mobile comes here

‘Iedere retailer kijkt naar de mogelijkheden van “crossplatform”marketing’, zo zegt Jeff Warren, vp mobile en online marketing bij Expedia, tegen Wall Street Journal. Volgens hem wordt de meerderheid van de mobiele boekingen bij Expedia in de dagen voor het weekend gemaakt. Het is volgens hem cruciaal dat je dan met de juiste aanbieding komt. ‘We moeten echt weten wanneer een klant ons mobiel benadert.’

Expedia werkt met mobiele adprovider Drawbridge aan een soort “driehoekstechniek”, waarbij de advertenties op 3 verschillende platforms worden gemeten, om erachter te komen of een mobiele gebruiker dezelfde persoon is als iemand die -op een ander tijdstip- via de desktop informatie zoekt.

Mensen die ’s avonds op de desktop een reisgids doorbladeren, krijgen dan later op hun mobiele telefoon een passend reisaanbod. Wanneer op de advertentie wordt doorgeklikt, wordt de gebruiker direct aangespoord om de Expedia-app te downloaden, om vervolgens naar het aanbod te gaan.

Het is nog wat te vroeg om te juichen, maar Expedia zag wel een directe positieve relatie tussen app-downloads en transacties.

Bron: Wall Street Journal

Meer mobile? Ga naar zusterblog

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in