Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Donateursvertrouwen stijgt gestaag’

Het donateursvertrouwen stijgt gestaag, terwijl het werkelijk geefgedrag sterk varieert. Dat blijkt uit de laatste meting van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Nederlandse Donateurspanel meet elke twee maanden de index voor het donateursvertrouwen in goede doelen. Die index geeft aan in hoeverre het beter of slechter gaat met het vertrouwen in goede doelen en wordt samengesteld op basis van drie factoren; het geefklimaat, de geefbereidheid en de ontwikkeling van het imago van goede doelen.

related partner content for mobile comes here

In januari 2007 blijkt het vertrouwen van donateurs opnieuw te zijn gestegen (-11 naar -6). In januari 2007 is ook onderzoek gedaan naar het werkelijke geefgedrag van donateurs. Dat blijkt naar frequentie en bedragen sterk te varieren.

Sinds het begin van de metingen is een gestage stijging ingezet die het consumentenvertrouwen volgt, zij het met enige achterstand. Nog steeds zijn er meer mensen die negatief denken dan mensen die positief denken over het donateursvertrouwen. Dit blijkt uit het feit dat het indexcijfer nog steeds negatief is. De flinke stijging van het donateursvertrouwen in januari 2007 kan volledig worden toegeschreven aan het feit dat men veel positiever is gaan denken over het geefgedrag van de Nederlandse bevolking als geheel. Het geefklimaat steeg van -16 naar 2. Over het eigen geefgedrag (geefbereidheid) is men wat kritischer gaan denken, net als over het imago van goede doelen.

De conclusies van deze achtste meting zijn gebaseerd op de online reacties van ruim 1591 respondenten uit een representatieve steekproef van 20.000 personen die door het Nederlandse Donateurspanel zijn benaderd. Dit panel is een initiatief van WWAV, WDM en NetQuestionnaires.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in