Groei Aldi en Lidl stagneert


Volgens het blad Distrifood zag Lidl zijn omzet het afgelopen jaar met één procent dalen. De omzet van Aldi stijgt nog wel, maar die blijft achter bij de groei van andere supermarkten. De andere ketens noteerden in 2006 een omzetgroei van gemiddeld 4,6 procent, maar Aldi kwam niet verder dan 1,4 procent per winkel.
Wel is het marktaandeel van de Duitse prijsvechters elk met 0,1 procentpunt gestegen. Aldi heeft nu 9,6 procent van de aankopen in supermarkten in handen, Lidl 3,9 procent. Maar die stijging is het gevolg van de uitbreiding van het aantal filialen.
Albert Heijn heeft afgelopen jaar van alle supermarktketens in Nederland de meeste nieuwe winkels toegevoegd. Het concern kreeg er 31 nieuwe vestigingen bij en beschikt nu in Nederland over 710 supermarkten. Ook Plus heeft fikse winst geboekt.
Bron: Het Parool.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid