Overslaan en naar de inhoud gaan

AI-adviesbureau ADC Consulting neemt Clever°Franke over

De bedrijven zeggen complementair aan elkaar te zijn en samen meer impact te kunnen maken in Nederland en het buitenland.
ADC en CleverFranke
V.L.N.R: Gert Franke, Thomas Clever (oprichters van CLEVER°FRANKE) en Rik van der Woerdt (ceo van ADC)
© Afbeelding: aangeleverd
ADC en CleverFranke
V.L.N.R: Gert Franke, Thomas Clever (oprichters van CLEVER°FRANKE) en Rik van der Woerdt (ceo van ADC)
© Afbeelding: aangeleverd

ADC Consulting, een adviesbureau op het gebied van data en artificiële intelligentie (AI), neemt Clever°Franke over. Die firma is gespecialiseerd in dataontwerp- en technologieconsultancy. De bedrijven zeggen dat hun werkzaamheden complementair aan elkaar zijn en claimen samen één van de grootste data- en AI-bedrijven ter wereld te zijn. 

related partner content for mobile comes here

Die claim hangt af van hoe je 'data- en AI-bedrijven' interpreteert, want Google, Amazon, Microsoft en OpenAI zijn natuurlijk de échte data- en AI-bedrijven. ADC Consulting en Clever°Franke doen iets heel anders. Eerstgenoemde ontwikkelt strategieën voor de juiste implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die organisaties helpen met data-analyse en bijbehorende inzichten. Clever°Franke op zijn beurt biedt ontwerpexpertise, vertaalt bergen data naar visuele verhalen en ontwikkelt digitale producten voor eindgebruikers.

Bij Clever°Franke werken ruim vijftig medewerkers vanuit Amsterdam, Utrecht, Stockholm, Kopenhagen en Chicago. ADC heeft meer dan honderd medewerkers en kantoren in Amsterdam, Stockholm en Kopenhagen. Tot de klanten behoren Boeing, Adyen en Warner Music Group.

Meer impact maken

'Onderdeel worden van ADC Consulting voelt voor ons als een logische stap', zegt Thomas Clever, medeoprichter van Clever°Franke. 'Waar ADC uitblinkt in strategie, het bouwen van robuuste infrastructuren en het ontwikkelen van geavanceerde algoritmes, voegen wij daar een ontwerpgerichte aanpak aan toe die zorgt voor toegankelijke en gebruiksvriendelijke oplossingen.'

Rik van der Woerdt, ceo van ADC, voegt toe: 'Door het combineren van de intelligentie van het ADC-team met het creatieve vermogen van Clever°Franke, kunnen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie. Samen kunnen we nog meer impact maken, zowel in Nederland als op wereldwijd niveau.'

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in