De bijna 1300 verzoeken van Europese burgers die inzage in hun data wilden, zijn allemaal geweigerd.
De boete van ruim 5,7 miljoen euro is opgelegd aan datingapp Grindr voor het delen van gebruikersdata met adverteerders.
In het huidige tijdperk van digitalisering en gegevensafhankelijkheid is het cruciaal om de veiligheid van klantinformatie te waarborgen.
Er zijn nog wat onduidelijkheden rondom Meta's intentie om Europese gebruikers om expliciete gepersonaliseerde reclametoestemming te vragen.
Het kon onder meer toestemming gebruikers niet aantonen en voldeed het niet aan ‘recht om toestemming in te trekken en gegevens te wissen’.
Menno Weij, gespecialiseerd in tech- en privacyrecht, legt uit dat adverteerders niet meer kunnen ontkennen dat big tech de AVG negeert.
Die aanpassingen kunnen flinke impact hebben op het verkrijgen van gebruikerstoestemming om gepersonaliseerde reclames te tonen.
De Italiaanse privacyautoriteit is een onderzoek gestart naar TikTok omdat de app gepersonaliseerde advertenties verplicht.
De beroepsorganisatie voor adverteerders wacht onderzoek van privacytoezichthouder af.