De bekendheid van het reclamevrije abonnement à 10 euro per maand is wel hoog. Maar betalen: dat doen we liever niet.
Het pay-or-ok-model is in strijd met Europese regels, stelt de Europese Commissie. Een onderzoek volgt en kan leiden tot een miljardenboete.
'Door de digitalisering van de reclamemarkt is het essentieel dat Ster reclame rondom online NPO-content kan blijven plaatsen.'
Minister Arie Slob in brief aan de Tweede Kamer: ook geen reclame meer rond kinderprogramma's per volgend jaar.
'Grootste probleem is dat Ster-inkomsten instabiel zijn.'
Reacties op onderzoek Adformatie en Mediaxplain over de mogelijke gevolgen van de plannen van mediaminister Slob.
Adverteerders huiveren van plannen Slob: 40 miljoen euro straks naar buitenlandse partijen.
Adformatie peilt samen met Mediaxplain* de mening van het vak over de effecten van de kabinetsplannen rond de Ster.
Voor- en tegenstanders uit de hoek van media en reclame maken zich op voor de volgende ronde in de discussie over een reclamevrije NPO.