LIVEBLOG WK | Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste marketing- en communicatienieuws rondom het WK Voetbal in Qatar.
Het liefst doen bedrijven überhaupt geen uitspraken over hun al dan niet aanwezige marketingactiviteiten.
‘We steunen Oranje, maar níet het toernooi’, zegt marketingmanager Marjolein Mens over de campagne met John de Wolf en Paul Elstak.
In de Bavaria-campagne ‘Hele gekke tijden, de musical’ praten Sint en de kerstman over de misstanden en dilemma’s rond het WK Voetbal.
De super is zich bewust van de gevoeligheden, maar beseft ook dat veel mensen voetbalfan zijn, zegt Johan van der Zanden.
Fitzroy bedacht de actie. De rouwband is ontworpen door kunstenaar Piro.
Ruim een kwart zegt zelfs niet te gaan kijken naar de wedstrijden van Oranje, vanwege de misstanden in Qatar.
Het sociale medium deelt inzichten en data die marketeers kunnen gebruiken om activaties rondom het WK Voetbal te bedenken.
Bierbrouwerij houdt gesprek over mensenrechtenschendingen in Qatar levend met trekken van rode of gele kaart.