Adverteerders kunnen voortaan in het Nederlands aan de slag met de AI-functie, die o.a. werkt in Display- en Performance Max-campagnes
De advertentieverkoop leverde afgelopen kwartaal ruim 64,6 miljard dollar op, tegenover 58,1 miljard dollar in dezelfde periode in 2023.
De vernieuwingen draaien om AI en worden onder meer zichtbaar in de zoekmachine. Adformatie zet de veranderingen op een rijtje.
Rumble, een alternatief voor YouTube, wil onder meer een schadevergoeding van 1 miljard dollar. Google noemt de beschuldigingen onjuist.
'De tools die je nu hebt voor online marketing, zijn niet de tools die je in de toekomst nodig hebt', licht een andere topman toe.
De vernieuwingen zijn vanaf maart beschikbaar in de Verenigde Staten en komen volgens een woordvoerder ook naar Nederland.
Het advertentieverbod is een drastische maatregel, weet ook Google. Betrouwbare ondernemers worden de dupe van malafide bedrijven.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie stelt dat Google te veel macht heeft op de digitale advertentiemarkt.
De functie start in het Engels en komt in de komende maanden ook beschikbaar in andere talen.