Volgens Kwintes wordt naamsbekendheid steeds belangrijker voor zorgaanbieders, nu gemeenten en burgers zelf hun zorgorganisatie mogen kiezen. De Vormgevers heeft daarvoor de campagne 'Grip op je leven' ontwikkeld, waarbij bewust is gekozen voor een 'kwalitatieve sociale aanpak' met een groot bereik.
‘Als we inzoomen op de cliënten van Kwintes, zien we een grote doelgroep’, stelt Tamara van ’t Foort, senior marketing consultant bij De Vormgevers. ‘Het kan namelijk iedereen uit het verzorgingsgebied zijn, die de hulp van Kwintes nodig heeft.’
Volgens Van ’t Foort was het voornamelijk de vraag of mensen die 'de grip op het leven kwijt zijn', wel te bereiken zijn met advertising. ‘Uit onderzoek is gebleken dat deze mensen niet altijd de stap richting echte hulp durven (of kunnen) zetten en ze lastig te bereiken zijn met marketingcommunicatie. Een extra steuntje in de rug van de nabije omgeving kan een wezenlijk verschil maken voor deze mensen bij het zetten van de eerste stap richting professionele hulp.’
De kern van de campagne bestaat uit een viertal individuele verhalen, die met een portretserie beeldend zijn gemaakt door fotograaf Harald Lakerveld. In 2016 zal het communicatieconcept verder worden uitgerold met onder andere online banners en video's.
Meer informatie is vanaf 8 december te vinden op de speciale campagnepagina van Kwintes.
Credits
Fotografie: Harald Lakerveld (Lakerveld Design)