Premium

'Zo' wordt weer 'Zo, nu eerst een Bavaria'

Bavaria gaat inzetten op de domeinen Gezelligheid, Verbroedering en Ontspanning.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bavaria lanceert dit voorjaar een nieuwe campagne rondom Café de Kroeg. De campagne is samen ontwikkeld met  Selmore en andere partijen als Pink Rabbit, Mindshare en Vice.

In de commercial waarmee de campagne aftrapt, zien we startende ondernemers nadenken over de naam van hun nieuwe café. Trendy namen als Ruich (met ch), Puuur (met drie u&;s) en Like (nou, over m&;n like...). Daarna keren ze terug naar de kern en besluiten ze tot &;Café de Kroeg&;. Volgens de marketing manager van Bavaria, Ralph Bongaerts, is de brouwer sinds 2007 bezig geweest met waarde toevoegen aan het merk. Bongaerts: &;We gaan verder op de ingeslagen koers, het is nu tijd voor de volgende fase, waarin de herkenbaarheid van het merk centraal staat. De lijn die je in de nieuwe campagne terugziet is een logische stap in die richting: een herkenbaar format, dat dichter bij onszelf en dichter bij de wereld van bier staat.&;

&;Bier is gezelligheid&;, zegt de betrokken strategy director vanuit het reclamebureau, Gijs de Bruijn: &;Dat is natuurlijk een enorme open deur, maar ook een terrein dat braak ligt in bierland. Bier gaat naar ons idee over verbroedering en ontspanning.&;

Na de internationaal geöriënteerde reclamefilms - met internationale sterren - die Selmore voor Bavaria in het verleden heeft gemaakt, mag gerust gesproken worden van een koerswijzigiging. Dat wordt ook onderstreept door het teruggrijpen op de pay-off &;Zo, nu eerst een Bavaria&;. Die oude pay-off werd in een later stadium verkort tot &;Zo&;. Volgens De Bruijn is het een richting die nauw aansluit bij de behoefte van consumenten om weer ‘gewoon’ te genieten. Hij zegt: &;Uit onderzoek dat we deden onder klanten en niet-klanten bleek dat het vleugje Brabant ook boven de rivieren het merk erg aantrekkelijk en sympathiek maakt. Niet voor niks hebben we Guus Meeuwis gevraagd mee te werken aan de campagne.&;

Niels Westra, creative director bij Selmore voegt toe: &;De serie draait rondom Café de Kroeg. Met een vast bar team en enkele opmerkelijke stamgasten in de hoofdrol. Het café is de plek waar het leven besproken wordt onder het genot van een biertje. De plek waar je even lekker kan ontspannen. We grijpen dan ook terug op het thema dat Bavaria groot heeft gemaakt: Zo. Nu eerst een Bavaria. Café de Kroeg zal niet alleen te zien zijn op TV, maar ook op social media.&;

 

Credits
Creatieve directie: Creatie Selmore
Copy Writer: Creatie Selmore
Art Director: Creatie Selmore
RTV Producer: Hanneke Kampschreur / Monique van Smaalen
Account: Niels Heimens, Chantal Ebbinge
Strategie: Gijs de Bruijn, Gerben van der Zwaard
Klant verantwoordelijk: Ralph Bongaerts, Jeroen Vonk, Laurie van Zeeland
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael
Producer: Thomas van Rohde / Mireille Lampe
D.O.P./Cameraman: Rutger Storm
Offline studio: MRTN
Offline editor: Martin Heijgelaar
Online: Captcha!
Grading: Captcha!
Geluidstudio: Postoffice
Geluidstechnicus: Marcel Bultman
Muziek: Good Sounds, Jurriaan Balhuizen,
Tekst en zang: Guus Meeuwis

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie