Overslaan en naar de inhoud gaan

Ogilvy maakt print- en OOH-campagne voor Coca-Cola 'Choose Happiness'

Ogilvy & Mather Amsterdam maakt verhaaltjes in de vorm van de Coke-fles, waarbij het etiket is ingewisseld voor de foto bij het verhaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de campagne &;&;, maakte Ogilvy & Mather Amsterdam zeven verschillende buitenreclame-uitingen. Daarnaast werden er ook printadvertenties en geanimeerde uitingen voor digitale buitenreclame vervaardigd.

related partner content for mobile comes here

De met de hand gemaakte advertenties stellen elke keer het verhaal van een persoon centraal die op één of andere manier bewust kiest voor zijn of haar geluk: &;Choosing Happiness&;. De typografie waarin de verschillende verhalen zijn vormgegeven, zeggen iets over het karakter van de hoofdpersonen en over de keuzes die zij hebben gemaakt. Het design is van , die recent naar Ogilvy & Mather Amsterdam overkwam van Ogilvy Frankfurt.

De bedoeling van de verhalen is om verdieping te geven aan het gekozen en om anderen te inspireren om zelf ook te kiezen voor geluk en daar ook actie op te ondernemen.

De campagne zal te zien zijn in alle Europese key markets van Coca-Cola, Nederland valt daar ook onder.

Hieronder de buitenreclameposters. Full credits helemaal onderaan.

Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copywriter: Jesse Ridder
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Art Director/Designer: Esra Bueyuekdoganay
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account Director: Frouke Vlietstra

Productie: 100% Halal
Photographer: Maeve Stam
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producer: Berthine van Dalen
Producer: Sara Nix
Head of production photography: Roelien Hendriks

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in