De organisatie van New Dutch Wave zet Nederlandse creativiteit en ondernemerschap internationaal in de schijnwerpers tijdens South by Southwest (SXSW). De Nederlandse delegatie heeft van 12 tot en met 15 maart een eigen ‘New Dutch Wave Huis’ tijdens ’s werelds grootste interactieve festival in Austin, Texas.
Op deze locatie verzorgen de Nederlanders keynotes, workshops en paneldiscussies. De eerste gasten zijn bekend en het belooft een zeer divers en inspirerend programma te worden.
De nabij 6th Street gelegen Clubs Barbarella & Swan Dive worden omgetoverd tot New Dutch Wave Huis. Op zondag 12 maart worden zowel de New Dutch Wave stand op de SXSW Trade Show als het Huis officieel geopend door Prins Constantijn van StartupDelta.
De diepte in
Overdag zijn er ‘Deep Dives’ met sprekers, workshops en paneldiscussies. Die gaan over onderwerpen als augmented- en virtualreality, met de wereldprimeur van de Sensory Reality Pod van Sensiks en de pre-launch van het AR-boek van Galit Ariel.
Andere hoogtepunten:
- Intelligent Future met Danijel Bonacic (Dept), expert op het gebied van artificial intelligence;
- Beeld en Geluid over slimme algoritmes om (muziek)hits te voorspellen;
- Jouke Vuurmans (MediaMonks New York), Japie Stoppelenburg (Dept), Arne Koefoed (WINK) en Justin Bolognino (META.IS) over o.a. (experience)design en creativiteit;
- Talkshow-interviews met Nederlandse SXSW-deelnemers, zoals Kim Dingler van Talpa;
- ThingsCon Amsterdam en Iskander Smit (Info.nl) organiseren een salon rond Internet of Things en nieuwe interfaces;
- Workshops rondom tech-innovaties en duurzaamheidsvraagstukken;
- Live-demonstraties van TNO, Angry Bytes en 24i over baanbrekende technologieën rondom sportuitzendingen.
Pitchen
Verder presenteren 15 Nederlandse startups zich op plenaire podia. In het New Dutch Wave huis wordt een pitchcompetitie gehouden voor een gezelschap van internationale investeerders en incubators.
Aan het eind van de middag laat de Nederlandse creatieve industrie creatieve showcases zien: muziek, kunst en film. Zo zijn er interactieve installaties van MediaMonks, Next Nature Network en Halal. Startups zoals Minibrew, Bynder en Sensiks verzorgen productdemonstraties. En de winnaars van de SXSW-voucherregeling van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie krijgen de gelegenheid hun werk tentoon te stellen.
Netwerken en feesten
Onder de noemer ‘The Tide’ eindigt het programma van het New Dutch Wave huis dagelijks met netwerkborrels en barbecues. De organisatie trekt op met o.a. Amsterdam Dance Event (ADE) voor de muzikale invulling. Woensdagmiddag 15 maart is er de Dutch Impact Party met optredens van Jennie Lena, Klyne, Michael Prins, MICH, St. Tropez en Drive Like Maria.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!